Wednesday, July 4, 2012

Wow! Netbook Ini Boleh Di Buat Memasak

Zaman sekarang tuh memang benar serba komputer ya. Dari handphone yang berevolusi jadi smartphone, PC jadi laptop, dan munculnya notebook sampai jadi tablet komputer. Lalu bagaimana jika kita perlu komputer untuk memasak?

Jangan salah, seorang bernama Dragan Trenchevski mencari inovasi baru tentang notebook yang juga berfungsi untuk memasak. Alat itu sudah termasuk papan untuk memotong, alat parut, skrin touchscreen dan wireless connectivity. Jadi sambil memasak kita bisa sekali melayari internet di sana.


Sebagai tambahan, terdapat beberapa butang untuk memaparkan idea untuk menu baru, resepi kegemaran, dan kandungan nutrisi dari bahan-bahan menu tersebut. Tentu saja selain Sambungan wi-fi, juga ada bluetooth dan kamera, mengingat hal itu sudah menjadi komponen wajib bagi gadget zaman sekarang.


Boleh jadi ini masih berbentuk prototype, kerana masih banyak isu yang perlu diperhatikan misalnya keselamatan, penggunaan kuasa, dan kebersihannya. Tapi, lebih dari itu ini adalah salah satu inovasi yang keren, dan mungkin ke depannya juga akan jadi trend untuk alat-alat canggih khususnya di dunia masak memasak.




Tabekpuang

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More