Saturday, October 13, 2012

Gambar Rossa Bertudung – Rossa Mengerjakan Ibadah Haji 12 Oktober 2012



Tunai Haji 12 OktoberRossa Takut Tak Boleh Jadi Baik
Tinggal dua hari sahaja lagi penyanyi popular Indonesia, Rossa akan berangkat ke Tanah Suci Mekah untuk mengerjakan ibadah Haji buat pertama kali dalam hidupnya.
Namun, pelantun Ayat-Ayat Cinta yang sedang mempersiapkan kekuatan dari segi mentalnya ini mengakui tidak dapat menyembunyikan perasaan takut terhadap perubahan yang bakal berlaku dalam dirinya nanti. Apakah, adakah dia akan menjadi umat Islam yang lebih baik selepas pulang mengerjakan haji atau sebaliknya.
“Persiapan mental amat penting sekarang ini, sebagai tamu Allah saya harap diberikan kelancaran dan kenikmatan dariNya. Malah saya hanya berfikiran positif sahaja. Rasa takutnya itu adalah ketika pulang dari sana, apakah saya bias jadi orang yang lebih baik,” katanya kepada DetikHot.
Dalam pada itu, Rossa juga sedikit sedih kerana harus meninggalkan buah hatinya, Rizky Langit Ramadan.
“Sedih juga kerana saya meninggalkan keluarga. Tapi saya juga bersyukur kerana diberikan kesihatan dan kesempatan yang diidam-idamkan oleh seluruh umat Islam,” luahnya lagi.
Rossa yang baru sahaja menamatkan kelas pengajian Haji itu bakal berangkat ke tanah suci bersama ahli rombongannya yang lain pada 12 Oktober ini. – Murai

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More