Monday, November 5, 2012

Bini Anwar Bakal Bertanding Di Selangor? Target Jadi MB?


Kisah cinta Anwar-Azizah bermula di zaman belajar lagi di mana Anwar sering membawa Azizah ‘berdating’ dengan motorsikalnya. Namun, cinta mereka tidak direstui bapa Azizah atas sebab-sebab yang hanya orang tua itu yang tahu.

Sebagai hero, Anwar tidak berputus asa dan membawa Azizah lari. Mereka akhirnya diijabkabulkan pada 28 Februari 1980, ala-ala Zack dan Azura versi 90-an, tanpa majlis yang meriah sepertimana pasangan lain.



PERKAHWINAN ANWAR DAN AZIZAH BERWALI KAN HAKIM . KENAPA PERLU BERWALIKAN HAKIM JIKA BAPA WAN AZIZAH IAITU WAN ISMAIL MASIH HIDUP LAGI ?

KISAH LAMA 

Apabila Wan Ismail menolak lamaran Anwar Ibrahim ke atas Wan Azizah (Anwar penuntut nakal berdemostarsi di Baling, Kedah dan berdemonstrasi di Kuala Lumpur), maka dengan pertolongan pegawai di Pusat Islam, Ustaz Ahmad Awang (kini Pesuruhjaya PAS Negeri Perak), Wan Azizah di bawa ke Permatang Pauh untuk menikah menggunakan wali hakim setelah Wan Ismail ingkar menikahkan Wan Azizah dengan Anwar Ibrahim.
Kadi Pulau Pinang, Dato Harun Sani Zakaria (kini Mufti Kerajaan Negeri Perak) telah melakukan akad nikah ke atas Anwar Ibrahim. Maka dua orang dari Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) itu menjadi pasangan suami isteri.

Menurut cerita Setiausaha Politik kepada Menteri Hal Ehwal Luar Negara, Fatah Haji Ahmad, bahawa pada keesokan harinya Wan Ismail telah datang ke Kepala Batas dan bertemu dengan Abdullah Badawi.

Wan Ismail telah membawa sepucuk pistol berisi enam biji peluru. Dia memberitahu Abdullah Badawi, bahawa dia telah nekad hendak pergi ke Permatang Pauh dan hendak menembak menantunya sampai mati.

Kerana kawan karib dan untuk mengelakkan perbuatan dilarang oleh Allah dan menyalahi undang-undang negara, Abdullah Badawi telah menasihati Wan Ismail dalam masjid Al Badawi, Kepala Batas.

Sambil menasihati Wan Ismail, Abdullah Badawi telah mengeluarkan enam biji peluru dari pistol Wan Ismail. Abdullah Badawi menasihati Wan Ismail dan Allah melembutkan hatinya. Maka menantu bapa, Anwar Ibrahim selamat dari dimamah peluru bapa mertuanya.

Mengikut cerita Anwar di ceramah-ceramah, selama 32 tahun berkahwin beliau sempat membuktikan cintanya terhadap Azizah dengan membawa Azizah melawat Taj Mahal iaitu simbol cinta agung antara dua insan. Tetapi, kita tidak pasti pula sama ada lawatan itu dilakukan sebelum atau selepas Azizah mula resah dengan kehadiran Sukma Dermawan di rumah mereka.



Wajah Wan Azizah yang tidak berunsur Melayu juga merupakan misteri itu akhirnya terjawab  dalam perbualan antara Azmin Ali dan  Umni Hafilda. Beliau diberitahu bahawa wan azizah bukan anak kandung wan ismail malah dalam perbualan tersebut, azmin ali memberitahu umi hafilda bahawa anwar menggelarkan azizah sebagai apek korea. Azmin juga menambah, setiap tahun wan azizah akan melawat keluarga asalnya di korea.


Kalau Wan Azizah bukan orang Korea dia kena nafikan. Kalau bukan dia orang Korea, sekarang dia pasti menjerit dan kumpul 100 lawyer saman Ummi dan Azmin serta Anuwar sekali.




Hakikat yang cukup pahit terpaksa ditelan Wan Azizah di atas kegagalannya menjaga suami. Sukma Dermawan, iaitu adik angkat ‘homoseksual tersohor Asia’ telah pun wujud dalam hidup Anwar sejak awal lagi iaitu sekitar tahun 1977 di mana beliau tinggal dengan bapa dan ibu tiri Anwar di No. 27, Jalan SS1/43, Kampung Tunku Petaling Jaya. Sukma berkongsi bilik dengan Anwar yang pada ketika itu masih bujang.

Setelah berkahwin, Anwar mengangkut Sukma bersamanya dan Azizah ke rumah mereka di Seksyen 17 Petaling Jaya dan kemudiannya ke Subang Jaya, dan berpindah lagi ke Seksyen 14 Petaling Jaya sehingga akhirnya menetap di Bukit Damansara di mana Sukma mendapat bilik persendirian yang khas.

Selain Sukma, cinta Anwar-Azizah juga diuji dengan kehadiran Azmin dan isterinya, Shamsidar. Khabarnya perhatian Anwar lebih tertumpu kepada Sukma, Azmin dan Shamsidar dan segala keinginan mereka dipenuhi sedangkan segala keperluan Azizah diremehkan sahaja dengan berbagai-bagai alasan.

Walaupun kisah ini sudah menjadi rahsia umum dan rekod mahkamah, tetapi Anwar masih terus mengungkap cinta terhadap Azizah yang katanya, terus mekar mewangi.

Jelas, Anwar adalah seorang pencinta agung. Di dadanya penuh dengan cinta yang membuak-buak, melimpah ruah dan oleh itu, perlu diagih-agihkan kepada ramai orang tidak kira lelaki ataupun perempuan dari berbagai-bagai bangsa seperti Melayu, Indonesia, Pakistan, China mahupun Siam.

Pendek kata, cintanya tidak mengenal jantina, usia mahupun bangsa selaras dengan pendirian partinya yang memperjuangkan kesamarataan.

Mungkin inilah yang dimaksudkan Azizah mengenai ‘Anugerah Tuhan’ yang menjadi suaminya yang sejak dari dulu tidak pernah lupa menyuapkan hati berulam jantung sebagai makanan hariannya.

Hakikatnya, Azizah mungkin boleh menipu diri sendiri bahawa Anwar mencintainya dan Anwar juga boleh menipu Azizah yang beliau masih mencintai isteri yang digelarnya sebagai ‘ikan sepat kering’ di hadapan Shamsidar.




Wan Azizah juga merupakan seorang ibu yang gagal kerana Nurul ternyata seorang anak yang mempunyai masalah moral. Kes Nurul dengan Tian Chua bakal dibongkar dalam masa terdekat. Nurul Izzah tahu apa yang berlaku tahun ini dimana suami beliau dan beliau sendiri bersubahat dengan bapanya Anwar Ibrahim dalam meliwat seorang Mahasiswa.

Mungkin beliau Nurul Izzah boleh menutup mata dengan apa yang berlaku ke atas Mahasiswa yang diliwat bapanya tetapi tidak kepada Mahasiswa Utara itu yang sekarang ini menanggung siksa dan dosa dengan perbuatan terkutuk Anwar Ibrahim disaksikan sendiri oleh suami Nurul Izzah. Malam pertama mahasiswa itu kehilangan nikmat.


Selera Wan Azizah terhadap barangan berjenama juga akhirnya terbongkar juga.

Jenama Chanel "mampu" dimiliki oleh isteri seorang Menteri Kewangan tahun 1996..., berapakah harganya ketika itu....? Sekarang pandai pulak menyalak kata pembaziran kerana bermewah.


Persoalan sekarang ini betulkah Wan Jijah telah berlaku sumbang dengan Anwar sehingga menyebabkan terpaksa kawin lari?

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More