Monday, November 19, 2012

HOT!!! Artis lelaki melayu popular mengaku MURTAD!!!

Memang terkejut beb bila gua terbaca pengakuan sorang artis yang juga pelakon melayu popular di Malaysia ni yang mengatakan bahawa dia dah MURTAD..

Beliau membuat pengakuan sedemikian didalam laman sosial Fesbuk dan mendapat komen yang begitu banyak dari peminat-peminat beliau..

Apakah sebabnya pelakon ni mengaku MURTAD? Adakah beliau sengaja nak cari publisiti murahan, atau sengaja nak sindir pihak-pihak tertentu?

Sebenarnya gua pun memang minat pada pelakon Azhar Sulaiman nih.. Lakonan beliau memang diantara yang terbaik di Malaysia.. Tapi gua tak setuju dengan apa yang beliau tulis dalam Fesbuk tu..

Kalau marah pada Nik Aziz sekalipun.., janganlah sampai terang-terangan mengaku murtad macam tu.. Takut tergelincir aqidah nanti beb..


Pada pandangan gua.., kalau kita sendiri mengaku kita murtad walaupun main-main atau sinis, itu dah libatkan akidah kita..

Perkara Murtad ni bukan main-main tau.., hanya Nik Aziz je yang diberi kelebihan untuk mempermainkan hukum murtad nih...

So dari segi logiknya.., gua faham apa yang cuba dikatakan oleh Azhar Sulaiman tu.. Beliau hanya merujuk pada kenyataan Nik Aziz yang mengatakan Umno parti Murtad..

Tapi gua tak setuju bila Azhar secara langsung mengaku Murtad.. Bukannya apa.., macam gua kata tadi.., takut tergelincir aqidah je beb..

Lagipun.., Azhar Sulaiman tu kan artis yang mempunyai ramai peminat.. Takut-takut ada pulak peminat yang salah faham dengan statement beliau..

Apapun.., gua harap bro Azhar dapat mencari Ustaz yang bertauliah untuk rujuk tentang hal ni.. Jangan cari Ostaz Pas sudah laa... Nanti tak pasal-pasal kena maki hamun sebab sokong Umno.. Hahahahaha...

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More