Friday, December 14, 2012

Hadi Awang Presiden Parti Politik Paling Bodoh Di Dunia



Nasib parti Pas dapat seorang Presiden yang hanya gah pada nama malah lebih teruk hanya bersandarkan gelaran Tuan Guru yang entah dari mana kelulusan beliau dan apa jurusan beliau rakyat Malaysia sendiri pun tak berapa pasti dan ahlinya sendiri takut nak bertanya.

Hakikatnya Hadi Awang bernasib baik kerana kedudukan beliau tidak dicabar dan ustaz-ustaz lain dalam parti Pas umpama disuap dengan jawatan masing-masing dan sesetengah sumber dalaman parti berkata, Hadi Awang hanya bernasib baik kerana 'mencelah' lantang dengan fatwa sesat baeliau yang terkenal dengan AMANAT HAJI HADI.

Pernah suatu ketika ada pihak dalam parti Pas cuba untuk menjolok Nik Aziz menggantikan Hadi Awang, namun atas kelicikan kumpulan Hadi Awang maka mereka cepat-cepat mewujudkan satu badan khas yang kononnya berkedudukan lebih tinggi dari Presiden Parti, Dewan Syura atau Dewan Ulama Pas yang mana berfungsi mengawal selia perjalanan parti dan mampu menegur atau merubah dasar parti.

Percaturan mewujudkan dewan ulama Pas ini dilihat sebagai usaha menutup mulut ustaz-ustaz yang lain kerana bimbang mereka bakal  melawan Hadi Awang dan 'suapan' jawatan ini dilihat berjaya mengekang mereka untuk melawan atau bertanding merebut jawatan Presiden Parti.

Hadi Awang amat gagal dalam memikul tanggungjawab sebagai Ketua bala tentera pembangkang, pernah menjadi Ketua Pembangkang sebelum di ambil alih oleh Kit Siang dan Wan azizah dan akhirnya kegagalan mutlak beliau adalah tidak mampu pertahankan Terengganu ketika beliau menjadi Menteri Besar.

Penyokong dan ahli parti seolah-olah dipukau malah dengan kata lain semuanya ditipu oleh Hadi Awang yang memberi alasan bahawa beliau tidak gagal tapi jentera Pas Terengganu yang amat lemah. Beliau menyalahkan orang lain dan inilah sikapnya yang terbawa-bawa hingga sekarang, menyalahkan orang lain adalah 'habit' Hadi Awang.

Malah terbaru beliau dilihat cuba 'test' ahli Pas dengan mengeluarkan kenyataan bahawa beliau sudah ingin berundur dari menjadi wakil rakyat dan ingin menjadi ahli laut atau NELAYAN sepenuh masa. 

Percubaan merajuk ini dilihat berjaya mempengaruhi kepimpinan Pas yang lain dan ahli yang menyokong beliau terus memainkan sentimen JAWATAN PERDANA MENTERI kepada Hadi Awang dan hanya beliau yang layak kalau dibandingkan dengan Anwar Ibrahim atau siapa saja. Kegagalan Hadi Awang sebagai Menteri Besar cuba ditutup oleh ahli Pas.

Moral Presiden Pas sendiri, Hadi Awang, pernah dikaitkan dengan skandal membabitkan anak dara kira-kira 10 tahun lalu. Beliau dikatakan mengambil gadis itu untuk dijadikan isteri ke-3 dan kini Hadi Awang perlu berhadapan dengan Datuk Dr Mashitah dalam kes moral beliau ini.


Gambar di atas dikatakan gambar isteri muda Hadi Awang yang dikatan oleh Dr Mashitah ?
MI pernah bangkitkan isu moral pemimpin pakatan haram di SINI



0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More