Monday, July 30, 2012

9 Rahsia Seks Luar Biasa


Ternyata untuk mendapatkan seks yang sempurna memerlukan lebih dari sekadar teknik dan hasrat. Mencintai tubuh sendiri dan komunikasi juga tak kalah penting. Ingin kehidupan seks lebih mantap, ada 9 rahsia yang kita simpan untuk korang. Seperti yang diceritakan dari Psychology, ahli terapi Arlene Goldman mengungkapkan ada beberapa elemen bercinta yang harus korang perhatikan. Bukan saja ketika korang tengah bercinta, tapi juga sebelum dan sesudah kegiatan seks itu berlangsung.

Biarkan saja terjadi

Aktiviti seks bukanlah sesuatu yang boleh dipaksakan. Seks harus berlangsung dengan spontan tanpa paksaan. Santai dan nikmati proses bercinta korang dengan wajar. Jika korang merasa ingin orgasme, jangan ragu-ragu untuk melakukannya. Bereksplorasilah dan ekspresikan gairah seks sesuka hati korang pada pasangan.

Komunikasi

Komunikasi masih memegang peranan penting dalam masalah asmara, begitu juga untuk urusan seks. Diperlukan sikap saling terbuka dan percaya terhadap pasangan. Jika korang menginginkan sesuatu jangan ragu untuk memintanya. Lakukan seks ketika korang sudah cukup bersedia. Jika korang merasa belum bersedia melakukan seks dengan pasangan, sebaiknya hal ini dibincangankan dengan baik.

Penuhi hasratmu

Menjalani hubungan yang terlalu lama dengan pasangan kadang-kadang boleh membuat gairah seks korang menurun. Jangan biarkan hal ini terjadi. Korang masih boleh merasakan kemesraan seperti pertama kali bertemu dengan pasangan. Caranya, cubalah melakukan hal yang baru berduaan dengan pasangan. Cari suasana yang lebih segar. Tak semestinya berseronok / melancong ke luar negeri, melancong di dalam negeri sudah mencukupi. Ungkapkan rasa sayang korang dengan cara yang baru. Mungkin korang boleh mencuba menyelitkan hadiah berbentuk hati di lipatan seluar dalamnya? Lucu juga…

Cintai tubuh Anda

“Penis saya terlalu kecil.” “Payudara saya tidak seksi.” Hentikan kebiasaan kurang percaya diri dengan tubuh korang. Hal semacam ini boleh menurunkan gairah seks kerana korang merasa tidak sempurna. Setiap manusia yang memiliki kekurangan pasti mempunyai kelebihan. Misalkan korang merasa percaya diri dengan bentuk kaki korang? Arahkan pasangan untuk menyentuh kaki korang ketika hendak bercinta. Dijamin ghairah seks korang kembali bergelodak.

Jadilah petualang

Buang rasa malu dan penasaran. Lakukan apa yang ingin korang lakukan bersama pasangan. Sering kali orang bersikap sangat serius saat berada di atas ranjang. Jangan terlalu serius, anggap seks sebagai permainan yang bertanggungjawab. Temukan hal yang menyenangkan dengan seks. Khayalkan fantasi seks dengan pasangan, ada baiknya juga. Korang boleh bersikap kreatif dan mencuba sesuatu yang berbeza sesuka hati. “Ini adalah soal belajar dan mencari pengalaman, dan jika itu tak membuat korang berghairah, yang penting korang sudah mencuba,” ungkap Arlene.

Foreplay dan afterplay

Korang harus mulai memikirkan tentang apa saja yang harus dilakukan sebelum dan sesudah bercinta. Foreplay berlangsung di luar bilik tidur. Sebelum bercinta korang tentunya harus mendapatkan hati sang pasangan. Dari melakukan hal kecil bersama, apa saja boleh korang lakukan untuk lebih mengenal pasangan. Jangan bersikap acuh setelah urusan bercinta selesai. Korang dan pasangan seharusnya berpelukan walaupun kegiatan seks telah selesai. Intinya proses adalah sesuatu yang indah. Jangan sekali-kali korang merosakkanya.

Seks yang aman

Setiap orang harus melakukan seks dengan aman. Jika korang memiliki pasangan baru, korang harus lebih dulu mengenalnya dengan baik. Seks memiliki risiko yang cukup tinggi, maka korang haruslah berhati-hati. Hendaklah bercinta dengan menggunakan alat pengaman atau kondom. Melakukan seks hanya berdasarkan cinta tak akan membuat korang merasa tenang. (* Yang ni tak dibenarkan dalam Islam.. wajib berkahwin dulu* )

Hilangkan stres

Setiap pasangan memerlukan waktu untuk bersantai. Korang sepatutnya menggunakan kemesraan atau seks sebagai ubat penghilang stres. Cubalah menghabiskan masa-masa tertentu korang dengan melancong ke tempat yang menyeronokkan.

Sihat sepanjang masa

Orang yang tidak dapat memenuhi kehidupan seksnya biasanya jadi depresi. Tapi untuk melakukan seks yang menyenangkan korang perlukan tenaga. Korang harus menyeimbangkan waktu istirahat korang. Jangan sampai demi memenuhi keperluan seks, korang jadi kekurangan waktu tidur dan menganggu konsentrasi seks korang di kemudian hari.

Korang merasa tak pernah mempedulikan daftar kunci sukses bercinta seperti yang dipaparkan di atas? Mungkin inilah saatnya korang mempraktikkannya dan mendapatkan seks yang paling luar biasa dalam hidup korang.

p/s: mempelajari seks dgn menonton filem lucah adalah tidak dibenarkan dlm Islam. Orang yang dah kahwin selalunya akan mempelajarinya dgn sendiri berdasarkan pengalamannya bersama pasangan masing2 tanpa perlu menonton filem lucah.

Misteriousgrapersz

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More