Friday, July 20, 2012

Puisi Terindah Si Suami Yang Nak Kahwin Satu Lagi


Isteriku yang kucintai.,

jika kau bumiku.,

akulah mataharmui..

kan ku sinarimu kerana engkau mengharapkan sinaran dariku..

Ingatlah bahtera yg kita kayuh syg.,

begitu penuh dgn riak gelombang..

Aku pasti akan tetap menyinari bumimu itu., hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan cahayaku..

Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi, malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku..

Lalu.. Relakanlah aku menyinari planet lain, menyampaikan faedah adanya aku, kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain…

*** Balasan Puisi Sang Isteri ***

Suamiku Manja.,

andai kau memang mentari,

sang surya yang memberi cahaya,

aku merelakan engkau untuk memberikan sinaranmu kepada segala planet yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahaya mu dan akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu…

AKAN TETAPIIIIIIII..

Bila kail panjang sejengkal,.

kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,

anganlah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!

Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi walau dengan lampu elektrik sekalipun..!

Lihatlah dirimu pada cermin kaca di sudut kamar kita, di tengah remang-remang pancaran cahayamu yang telah aku mengerti…

Cuba lihat siapa dirimu…

MATAHARI atau lilin ? please lah…!!!

p/s: Amboi, mendalam sungguh maksud disebalik puisi ni.. hehe !

Misteriousgrapersz

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More