Tuesday, June 26, 2012

Datuk 84 Tahun Ingin Melakukan Pembedahan Pertukaran Jantina



Seorang datuk berusia 84 tahun dari China, ingin menjalankan operasi perubahan kelamin. Nenek itu pun berharap akan menjadi seorang transjender tertua di negara atau di dunia.

Bekas pegawai China Qian Jinfan yang tinggal di Kota Foshan nampaknya akan menjadi waria tertua di Negeri Panda. Qian mengatakan, dirinya ingin menjelma menjadi perempuan sejati setelah hidup bertahun-tahun sebagai lelaki. Hasrat untuk menjadi perempuan sudah dirasakan Qian ketika lelaki itu berusia tiga tahun."Saya selalu berfikir, sangatlah hebat bila saya menjadi seorang gadis," ujar Qian, seperti dipetik Orange.

Selama ini, ibu bapa Qian tidak pernah mengetahui bahawa anaknya mempunyai hasrat untuk menjadi perempuan. Qian pun sudah pernah berkahwin di usianya yang ke 54 tahun. Isterinya pun tidak tahu akan keinginan rahsia Qian, begitupun putra Qian.

Namun pada tahun 2008, Qian yang ketika itu berusia 80 tahun sedar akan keinginannya. Qian mulai berfikir, dirinya akan memulakan pembedahan untuk menyuntik hormon perempuan ke tubuhnya dan mengenakan pakaian perempuan.

Sekarang, Qian pun masih menunggu pembedahan jantina. Datuk itu juga dihadapi oleh sejumlah cabaran dalam operasinya, berhubung dengan usianya yang sudah sangat tua.

Tabekpuang

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More