Wednesday, June 27, 2012

Domino’s Pizza Berbumbung Salib Dan Dalam Bangunan Gereja

Domino’s Pizza merupakan satu jenama Pizza yang kian popular di Malaysia. Apa yang menjadi kemusykilan adalah mengenai kewujudan restoran Dominos’s Pizza dibawah bangunan gereja. Setiap masa kedai ini dikunjungi majoriti orang-orang Melayu. Bukankah dengan wujudnya restoran seperti ini akan menimbulkan fitnah?..Orang ramai boleh beranggapan bahawa orang melayu sekarang ini berpusu-pusu mengunjungi gereja sedangkan matlamat asal mereka ke sana adalah untuk makan Pizza.


Ok..mungkin ada yang beranggapan, ianya hanya kebetulan semata-mata. Lagipun kita ke Domino Pizza untuk makan dan kewujudan gereja di situ langsung tak menjadi apa-apa masalah. Namun bagaimana dengan gambar di bawah ni?..lokasinya bukan di tempat yang sama, Kali ini Domino’s Pizza di Kulaijaya.



Adakah ianya boleh dianggap sebagai satu lagi kebetulan?..bolehkah kita umat islam makan di restoran tersebut?..persoalan mengenai permasalahan ini telah diajukan kepada Ustaz Azhar Idrus, dan menurut beliau seeloknya kita sebagai umat islam tidak mengunjugi rsetoran Dominos’s Pizza tersebut kerana boleh mendatangkan fitnah


p/s : Perkara ni bukan bersifat racist atau mencela mana-mana agama.Ianya hanya ingin menjawab persoalan mengenai boleh atau tak umat islam mengunjugi restoran yang boleh mendatangkankan fitnah kepada umat islam. Umat Islam sentiasa menghormati agama lain seperti yang tertulis di dalam Al-Quran.

Gempak dan Nescafe Ais...

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More