Tuesday, June 26, 2012

Terpotong Saat Kerja, Jari Wang Yong jun Dilekatkan di Perut Agar Tumbuh Kembali


Kemalangan di tempat kerjanya membuat Wang Yongjun diancam kehilangan jarinya. Ini terjadi setelah mesin gergaji elektrik merosakkan sebahagian jarinya ketika sedang mengerjakan produk perabot.

Akibat kemalangan, pemuda 20 tahun kehilangan sebahagian daging pada jari tengahnya. Lelaki asal Liaoyang, Liaoning langsung dilarikan kehospital wilayah berdekatan. Para doktor berfikir keras agar dapat menyelamatkannya.

Dr Huang Xuesong mengatakan, sebahagian jarinya terpotong sehingga hanya memperlihatkan tulang tanpa daging. "Kami perlu membuat keputusan cepat atau ia boleh kehilangan jarinya. Kami memutuskan untuk menumbuhkan jari baru di perutnya, "katanya seperti dipetik dari Orange.

Doktor kemudian mengoperasi Wang dan melekatkan jarinya di perut. Harapannya, kulit baru dan otot akan tumbuh di sekitar jari tersebut. Menurut Dr Huang, teknik ini adalah satu cara untuk memulihkan peredaran darah ke jari yang terluka sehingga tumbuh dan dapat memperbaiki dirinya sendiri.

Pembedahan ini berjaya. Perlahan, daging di sekitar jari yang dilekatkan di perutnya mulai membentuk. Doktor menyatakan dalam masa satu bulan, Wang akan memiliki jari baru setelah pembedahan pemisahan dari perut.

Tabekpuang

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More