Friday, July 20, 2012

Infographic: Adakah Hanya Ada Kita (Manusia) Di Alam Semesta Ini

Alien lagi.

Dulu aku ada kongsikan artikel yang boleh dikatakan marapu, wujudkah alien di alam semesta pada entry yang lalu. Di akhir artikel tersebut, aku ada menayatakan bahawa:

"Mungkinkah pada suatu hari dengan teknologi manusia yang semakin moden, manusialah yang bakal menjadi Alien kepada makhluk di planet lain. Siapa tahu."

Sebenarnya selepas aku paparkan artikel tersebut, aku juga telah terbaca beberapa artikel orang lain mengenai manusia dari Planet lain! Ada pendapat yang mengatakan bahawa kemajuan tamadun manusia sebelum banjir Besar berlaku sudah mencapai tahap yang sangat tinggi jika dibandingkan dengan teknologi yang ada sekarang. Jadi, tidak mustahil teknologi penerbangan antara planet sudah dicapai dan pada beribu-ribu tahun dahulu sudah ada sekumpulan manusia berhijarah ke planet lain, planet yang menyerupai Bumi.

Infographic di bawah mungkin menarik untuk diperhatikan. Setakat ini, para saintis telah menemui empat planet yang menghampiri ciri-ciri bumi dan sudah pasti ada lebih banyak lagi planet seperti ini dalam alam semesta yang sangat luas ini!










Tibe2Jam6Petang   

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More