Friday, July 20, 2012

Kucing Ini Masih Hidup Walaupun Panah Menembusi Kepalanya


Sungguh ajaib kucing yang satu ini. Ia masih boleh berjalan pulang ke rumahnya dan membuatkan si majikan menjerit histeria. Padahal, ada panah yang menembusi di kepalanya hingga menembus dari depan ke belakang.

Kucing berusia empat tahun dari Indiana, AS itu bernama Brownie. Si majikan yang tak disebutkan namanya, seperti dilaporkan Mail Online, Jumaat, terkejut luar biasa apabila melihat Brownie pulang dengan anak panah di kepalanya.

Anak panah sepanjang 30 cm itu masuk dari bahagian kiri tengkorak. Kemudian keluar betul-betul di atas mata kanannya. Bertuah anak panah itu tidak menembusi di matanya atau mengenai otaknya.

Ini sangat keterlaluan dan merupakan keajaiban si kucing masih hidup. Ia bahkan dapat berjalan pulang meski boleh dipastikan lukanya pasti sakit. Siapapun pelakunya, tak boleh sewenang-wenangnya menyeksa haiwan seperti ini dan melarikan diri, kata Ketua Pegawai Eksekutif Monroe County Humane Association, Sarah Hayes.

Ia berjanji akan mencari pelaku yang memanah kucing berbulu coklat muda dan putih itu, sementara Brownie ketika ini sedang dalam proses pemulihan akibat lukanya.








tabekpuang

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More