Friday, August 3, 2012

Rahsia Bantal Dan Karakter Pemilknya


Pernahkah korang melihat anak-anak kecil yang asyik memegang bantal kesayangan mereka ke mana saja mereka pergi? Bukan semasa untuk tidur semata-mata, malah sering dibawa kemana-mana semampu mungkin jika dibenarkan oleh ibubapa mereka. Bahkan ada yang merengek dan menangis jika tidak dapat bersama bantal kesayangan mereka.

Mungkin korang juga merupakan salah seorang dari mereka sebelum ini. Atau adakah korang ini seorang yang tidur bertemankan lebih daripada 2 biji bantal di sisi atau pun seorang yang tidur tanpa bantal lansung. Sebenarnya, rahsia korang dan bantal di sisi korang semasa tidur mempunyai pelbagai tafsiran tentang sifat dan perwatakan seseorang. Mari kita menyelongkari beberapa rahsia menarik di sebalik bantal ini dan apakah perwatakan berkait dengan :-

1. Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2. Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang keyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3. Tidur Dengan Satu Bantal

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4. Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dengan orang ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung kepada sifat yang egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita-cita mereka dan mereka tidak suka berusaha lebih.

5. Tidur Tanpa Bantal

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

Begitulah rahsia korang dan bantal di sisi korang. Keserasian korang dan bantal korang sebenarnya mungkin tidaklah menggambarkan karektor seperti yang ditulis di atas kerana mungkin juga korang hanyalah seorang yang tidak memandang berat tentang bantal. Asal ada bantal yang selesa untuk digunakan semasa tidur sudah mencukupi. Atau benarkah perwatakan yang diceritakan di atas? Korang saja yang tahu…

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More