Thursday, December 6, 2012

Episod Terakhir Abby Abadi



Ini adalah episod terakhir tentang Abby Abadi. penulis tidak akan mengeluarkan lagi cerita Abby. Bukan taubat tapi menyampah.

Habis satu isu, keluarkan pulak isu lain. Masalahnya semua yang dia keluarkan isu bangang, isu yang dijangka dapat naikkan semula nama dia. 

Dengar cite, sekarang ini pemimpin pas pun dah malas nak menatang si Abby sebab selalu keluarkan isu tak selaras dengan pucuk pimpinan Pas. Dan yang kena jawab pemimpin Pas, itu yang mereka dah malas nak layan karenah Abby.


Dari sumber dalaman Pas, sebenarnya Pas dan Abby sama-sama menyesal. Kenapa pulak?

Abby menyesal masuk Pas sebab jiwa muda dan jiwa glamournya masih lagi menebal. Yelah orang pernah glamour...hidup tak berperaturan..tetiba masuk Pas..terasa panas, tak serasi dengan kehendak nalurinya yang kononnya parti islam. Nak keluar Pas, malu alah sebab dah sain kontrak dengan Nik Aziz seumur hidup. Jadi dia terpaksa merapu yang bukan-bukan dengan harapan pemimpin Pas jemu dan benci dengan dia, dan seterusnya memecat Abby. Itu yang sebenarnya dia tunggu. dapat bebas semula, dapatlah pakai baju yang ketat-ketat dan seksi.    

Di pihak Pas pulak menyesal sebab dah ter'ambil' Abby yang suka merapu tak tentu pasal menyebabkan mereka penat nak menjawab. Risik-risik dapat tahu, cara nak selesaikan si Abby dari terus merapu  pemimpin tertinggi Pas bersetuju untuk mengambil Abby sebagai bini baru seumur hidup. Tunggu sahajalah hari berbahagia Abby. Lagi pun bukan apa, mereka kesian kat Abbby yang dah lama gersang dan ketandusan. Bukankah puak-puak Pas memang terkenal dalam tenik 'menyuburkan tanah yang gersang'. Yelah daripada buat projek kat keretapi macam Adun Selising tu, baiklah Abby terima lamaran pemimpin tertinggi Pas.

Ok kekawan...jangan layan sangat budak Abby tu. banyak lagi isu yang perlu kita hadapi demi kesinambungan kerajaan yang sedia ada. 

Pastikan ia milik kita bukan milik dia.  

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More