Monday, December 24, 2012

Fatwa Abby - Haram Rezeki Kalau Tak Bertudung ?


‘Pendakwah selebriti’ di gelanggang pentas ceramah politik ini iaitu Abby Abadi diyakini terkenal dengan pandangan kritisnya.

Abby Abadi
Bahkan rakan-rakan artis yang pernah sama-sama berjuang didalam cabangnya yang sama suatu ketika dahulu tidak terlepas dari menerima tempelan lantangnya. Ini termasuk satu lagi dakwaanya yang mengatakan pelakon yang bersentuhan bukan muhrim dan yang tidak menutup aurat adalah haram rezeki yang diperolehinya.
Ujar Abby “Bila kita tidak menutup aurat, bila kita bersentuhan secara sengaja dengan yang bukan mahram rezeki kita itu adalah haram. Haram rezeki kepada pelakon-pelakon yang berlakon tanpa mengikut syariat Islam itu sebenarnya.
“Kita boleh lihat sendiri contohnya macam apa yang ada dalam TV tu, dengan cara berpakaianya dengan cara pergaulanya dan juga asik menonjolkan cerita cerita yang tak sepatutnya dipertontonkan. Sampai dalam filem boleh berkemban dan berpeluk sakan, macam tak ada yang melarang.”
Jelas Abby lagi jika dahulu dia agak memilih untuk tidak melakonkan babak-babak yang tidak sepatutnya dilakonkan seperti babak memerlukanya didukung dan seumpamanya tapi keadaan seperti itu pada ketika ini seperti tidak dikawal tingkah laku para pelakon tersebut.
MI..abby memilih tidak berlakon kalau ada babak pegang-pegang ? gambar ni apa pula ?
pegang berlapik tak pe ke dengan laki orang ?

yang ini bukan berlakon ?

selepas berlakon pegang dan peluk kira rezeki halal ?


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More