Thursday, December 13, 2012

Gempar! Benarkah Mazidul Akmal Sidik Tipu Penonton Majalah Tiga?



Gempar! Benarkah Mazidul Akmal Sidik Tipu Penonton? | Tiba-tiba namaMazidul Akmal Sidik disebut-sebut dalam Facebook. KisahBest.My cuba mencari jawapan sebenar tentang isu yang dibangkitkan ini. Rupa-rupanya ia tentang satu kes di mana satu siaran tentang kamera AES ditayangkan melalui Majalah Tiga. Mazidul Akmal telah merakam aksi motosikal berkuasa tinggi memecut laju dilebuhraya dan menggelarkan mereka sebagai ‘Pelesit Jalanan’. Perkara ini telah terbongkar apabila riders motosikal berkenaan tampil membuat pengakuan ia adalah satu lakonan dan marah kerana dituduh membuat aksi negatif. Boleh tonton video di atas ini.
majalah3
Yang sebenarnya ini ialah aksi lakon semula. Ini pengakuan dari geng2 riders sendiri beb. Dorang terlibat dalam rakaman ini tue pasal dorang bengkek dan sakit ahti sebab difitnah secara terang2an di tv3.Contoh ko le kan. Kalau tetiba orang panggil ko berlakon dalam sesuatu filem. Contohnya ko berlakon jadi pencuri. Then tv siarkan dalam berita eh ko la pencuri yang terkantoi sebab mencuri. Apa perasan lue?Macam tue la perasan riders tue..
Benda tak buat orang tuduh lue buat dorang mesti sakit ahti punya der.Tujuan MAS [Mazidul Akmal Sidek] tue sebenarnya nak promote kepentingan AES. Tak salah. Usaha untuk menjelaskan kepada masyarakat kepentingan AES tue memang tak salah.
.
Yang salah bila korang menipu dan memanipulasikan peranan sesetengah pihak.Masyarakat tak tolak AES. Yang kita tolak cara ia dilaksanakan. Masyarakat akur dengan undang2. Yang kita tak akur bila ia disalahguna. Apatah lagi bila kita mohon agar gantikan saman dengan hukuman lebih tegas seperti khidmat masyarakat ke apa.. itu bukti yang kita orang juga bersungguh2 mahu menguatkuasakan undang2 hingga ke tahap yang terbaik.
majalah1
majalah2
Supaya sesama kita dapat ikut peraturan. Zaman sekarang dengan duit orang tak lut. Tapi kalau lue denda dia cuti tandas sebulan mao dia menangis. Mao dia serik nak mampos untuk ulangi kesalahan lampau.Ini lue denda soh bayar. Lue jual undang2. Lue nak paksa rakyat akur. Jangan la harap. Benda yang melibatkan duit adik beradik pun bergadoh. Ini dengan kerajaan? Berpatah tulang berkerat leher la masyarakat dengan bn.Apatah lagi bila AES itu dikendalikan oleh swasta. Sampai ke mampos kita tak percaya ia untuk kebajikan rakyat. Mesti sebab nak cari duit ekspress.
.
Taknak mengaku takpe. Bukti terarah ke situ juga. Spin2 pun tak guna pasal masyarakat tak bodoh. Dorang reti menilai dan berfikir oke.Berbalik kepada satu siaran yang disiarkan di tv3 menerusi majalah 3 yang dikendalikan oleh Mazidul Akmal Sidek baru2 ini. Tujuan mereka of course nak promote AES.Tapi cara aksi rakam semula dilaporkan dan disiarkan itu seolah2 ia rakaman sebenar. Apa salahnya inform bahawa itu rakaman semula?Aku tak fikir orang akan marah kalau majalah 3 bagitau bahawa benda tue rakaman semula. Itu lebih baik daripada mereka dapat tahu sendiri.. ehh tue rakaman semula ka? Aku punya la ingat ia benda betul. Demm.

Sumber : X Lupa

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More