Friday, December 14, 2012

India PKR Menghina & Menipu Rakyat Malaysia



Inilah dia balaci-balaci India dari pakatan pembangkang yang menerima upah untuk berdemonstrasi menuntut kerakyatan. Memang layaklah mereka digelar balaci kerana yang hadir rata-rata dari kasta rendah (pariya). Mereka yang berkasta tinggi seronok dapat memperbodohkan mereka.

Itulah demontrasi yang paling bangang dalam sejarah tanah air dan juga sebagai paling gagal yang dianjurkan oleh pembangkang. Kenapa? sebab yang hadir cuma 200-300 orang sahaja, itu pun setelah dicampur dengan ahli PKR India yang dah ada kad pengenalan. Mungkin pihak penganjur tak lulus matematik, tak tahu nak anggarkan antara 300,000 dengan 300. Kelakar gila. 


Bro kalau nak minta kerakyatan pun bukan dengan cara berdemo. Guna saluran yang betul. Mungkin salah dipihak pemohon kerana gagal mengemukakan bukti yang diminta. Kalau Jabatan Pendaftaran suka-suka je terima permohonan dan bagi IC, nanti kata ada muslihat daftar undi hantu dan sebagainya. Perbuatan mereka sebenarnya hanya bertujuan menipu dan menghina kerajaan Malaysia. 

Buat penat je pembangkang anjur program mulia untuk membantu masyarakat India dimana sebilangan besar daripada mereka tiada IC, tapi apabila diminta bukti tentang angka tersebut, semua ternganga, melopong. 

Yang herannya, Unit Amal Pas pun ada sama. Nak tolong ke atau nak provok sentimen perkauman. Atau pun anggota unit tersebut sama keadaannya dengan golongan yang diatas - masih belum ada IC atau taraf kerakyatan.

Hakikatnya, sebahagian daripada 9,000 kes berkenaan status kerakyatan dan tiada IC telah pun diselesaikan.

Pembangkang sebenarnya takut dan gusar tentang kebangkitan kaum India yang kini kembali kepada BN setelah puas ditipu oleh pemerintahan pembangkang. Sebagai contoh kes Kampung Buah Pala yang sehingga kini gagal diselesaikan.

Itu belum masuk bab merobohkan 7 kuil penganut Hindu yang membuatkan kaum India bertambah benci. Berbanding di zaman BN sebelum ini, kerja-kerja perobohan kuil hanya dilakukan selepas mendapat perintah mahkamah kemudian diganti pula dengan tapak yang baru. Namun bila tiba zaman PR memerintah, segala kuil dan altar Hindu dirobohkan bukan sahaja tanpa melalui langkah perundangan malah tapak gantian juga tidak disediakan.

Dan isu kad pengenalan yang dicetuskan oleh Naib Presiden PKR, N. Surendran beserta angka 300,000 yang dipropagandakan itu realitinya hanyalah salah satu daripada usaha jahat pembangkang untuk memesongkan pandangan masyarakat India.

PR mungkin merasakan dengan adanya demonstrasi ini bakal menaikkan semula imejnya dikalangan pengundi kaum India, namun hakikatnya majoriti masyarakat itu tidak pun termakan dengan propaganda sedemikian, sebaliknya tindakan PR itu lebih dilihat seperti cuba membaruakan masyarakat kaum itu sahaja.







0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More