Thursday, December 6, 2012

Saksi ; " Anu Wakit Rakyat Pas Masih Basah & Berlendir "


Siri pengakuan saksi kes tangkapan awam sebelum ini ada d SINI dan saksi menegaskan ianya tangkapan awam dan bukannya tangkapan rasmi oleh jabatan agama Islam Kelantan. Tanggung jawab sesama Islam membantu dan mencegah mungkar.

Part V

Ustaz Saidi amat kecewa bila kes ini disalah erti dan cuba diputar belitkan hanya kerana nak selamatkan maruah parti semata-mata. Sudah hilang kewarasan pemimpin Pas Kelantan ketika itu. Yang penting, bangkai busuk ini perlu ditutup dan disapu minya atar.


Ustaz Saidi juga amat kecewa bila Tuan Guru Nik Aziz cepat-cepat menafikan adanya tangkapan khalwat Adun Pas dalam gerabak keretapi dan kenyataan beliau ada disiarkan dalam Utusan Malaysia walaupun Nik Aziz sendiri tidak percayakan akhbar No1 Malaysia tersebut. Namun demi survival politik parti anutan beliau maka satu pembohongan besar telah berlaku dan sanggup dilakukan.

Nik Aziz cuba elak dari pokok sebenar kejadian sumbang antara wakil Rakyat Pas dan Isteri kepada Ketua Cawangan Pas ketika itu. Nik Aziz cuba alihkan cerita sebenar saksi dan saksi ketika itu bukannya seorang atau dua atau tiga orang, malah lebih dari itu termasuk penumpang yang berhampiran dengan Bilik Vip No1 tersebut.

Nik Aziz cuba kelirukan antara tangkapan awam dengan tangkapan oleh pihak Jabatan Agama Islam Kelantan. Nik Aziz cuba tenggelamkan isu sebenar, cuba padamkan bahawa tangkapan ini adalah permintaan Sang Suami agar mencari isterinya yang sudah lebih 3 hari tidak pulang ke rumah.

Nik Aziz sendiri tidak berani bersumpah bahawa Ustaz Saidi dengan saksi-saksi yang lain telah membawa Wakil Rakyat atau Adun tersebut bersama Isteri Ketua Pas Cawangan yang curang bertemu beliau untuk diadili ? 

Yang jelas, menurut Ustaz Saidi, beliau tidak menuduh mereka berdua berzina cuma melapurkan kepada Nik Aziz bahawa mereka ditangkap berdua-duaan dalam keadaan syak yang mana secara terperinci Ustaz Saidi ceritakan kepada Nik Aziz apa yang berlaku sebenarnya. Bermula dari serbuan dan bagaimana keadaan bilik dalam gerabak KTM tersebut.

Malah dengan sinis bernada kecewa, Ustaz Saidi tegaskan beliau lihat "anu" Adun Pas itu masih berlendir terkeluar dari lubang boxer tanpa butang. 

Ustaz Saidi juga menceritakan dengan terperinci keadaan Isteri Curang yang hanya sempat menutup badannya yang putih gebu dengan sehelai tuala warna merah yang singkat. Malah Ustaz Saidi menceritakan kepada Nik Aziz bahawa Hj Fauzi sebagai Ahli Jawatan Kuasa Bahagia Pas juga ada bersama semasa serbuan tersebut.



Bersambung...



0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More