Wednesday, October 24, 2012

HOT!!! Minah gersang selewengkan maksud ayat Quran dlm isu korban???


Kenyataan Ebbi pasal korban semalam memang dah jadi kontroversi.. (baca sini)

Dan untuk mengelak dari dihentam, Ebbi suruh sapa yang pertikai kenyataan dia tu baca Surah Al Maidah.. Tapi bila gua check semalam, nampak sangat Ebbi dah salah tafsir surah Al Maidah tu mengikut logiknya sendiri..

Apa yang pasti, gua rasa tak ada ayat dalam Surah Al Maidah yang kata "kalau tak mau berkorban untuk memperjuangkan agama, korban lembu tak dikira korban tapi dikira bunuh binatang" macam yang Ebbi tulis dalam twitter dia tu!!

Gua bagi ayat terjemahan untuk korang semua check sendiri.. Korang baca dengan teliti terjemahan surah tu DISINI..


Bila dah kantoi, Ebbi mengaku pulak dia cuma kongsikan ceramah ostad Pas disebuah Kolej di Kelantan..

Ni bermakna, Ebbi secara membabi buta sebarkan perkara-perkara yang tak sahih kepada pengikut-pengikut dia dalam twitter..

Macam mana kalau ada antara pengikut dia yang percaya bulat-bulat kenyataan Ebbi tanpa selidik terlebih dulu? Tak ke sesat jadinya beb?


Bila disoal, korang tengok sendiri macam mana Ebbi dengan mudah lepas tangan diatas kekeliruan yang dia dah buat..

Dakwah kepala toya apa kalau macam tu beb? Dah salah tu mengaku je lahh.. Nak suruh abaikan macam mana kalau kenyataan dia dah boleh menyebabkan orang lain 'terseleweng'?

Patutnya minta maaf kalau dah salah.., bukannya tunjuk lagak sombong dan ego terlampau.. Memang sahlah Ebbi ni kurang kasih sayang..

Nak tunjuk pandai punya pasal, habis dikutipnya segala ceramah untuk menunjuk-nunjuk tanpa peduli kenyataan tu betul atau salah..

Inilah PAS..., kerja dorang mempergunakan agama untuk kepentingan peribadi je... Hancur beb hancurrr!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More