Thursday, November 22, 2012

Kemalangan Ngeri – Kepala Hancur Tembus Besi


Kemalangan Ngeri – Kepala Hancur Tembus Besi | Seorang wanita maut dalam keadaan tragis apabila kepalanya hancur ditembusi besi pengadang dalam kemalangan ngeri di Kilometer 14.7, Lebuhraya Kajang – Seremban Sdn Bhd (Lekas), arah selatan berhampiran Pajam, di sini, kelmarin. Dalam kejadian kira-kira 6.15 petang, wanita dipercayai warga China itumati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Gambar kereta Proton yang melanggar penghadang tepi jalan – 1 mati 1 parah
Jurucakap polis berkata, mangsa bersama rakannya, Thai Yin Sei, 25, yang memandu kereta jenis Proton Saga BLM itu dipercayai dalam perjalanan ke Seremban dari arah Kajang. “Kereta yang dipandu Yin Sei dipercayai hilang kawalan lalu terbabas sebelum merempuh pengadang besi di kiri lebuh raya.

“Rempuhan kuat menyebabkan besi pengadang jalan menembusi cermin depan kereta sebelah pemandu hingga ke belakang kereta,” katanya, semalam. Menurutnya, rakan mangsa yang parah di kepala di hantar ke Hospital Tuanku Ja’afaruntuk rawatan.
Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Mantin, Abd Manan Munaji berkata, pihaknya mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan wanita terbabit. “Sejurus tiba, kami mendapati seorang lelaki yang juga pemandu kereta sudah dikeluarkan dan dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar.
“Bagaimanapun, anggota Balai Bomba dan Penyelamat Mantin dibantu Balai Bomba dan Penyelamat Bangi terpaksa ambil masa kira-kira 20 minit untuk memotong pe­ngadang besi berkenaan untuk mengeluarkan mayat wanita terbabit,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awangmengesahkan menerima laporan kemalangan ngeri ini. Saksi kejadian diminta hubungi pegawai penyiasat, Inspektor Mohd Najib Zamuri di talian 06-7991222 atau balai polis berhampiran.
Melayukini.net – Daripada Allah kita datang, kepada Allah kita kembali. Mati datang tanpa disapa, mati datang tidak menunggu, mati datang tiada tanda, mati datang sangat tepat waktunya. Takziah kepada keluarga mangsa.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More