Monday, November 26, 2012

Demo Hancurkan Malaysia Di Indon Dalangnya Pakatan HAram (Gambar)

Kali ini hubungan Malaysia-Indonesia kembali panas dengan isu TKI (Tenaga Kerja Indonesia) yang sehingga sekarang masih tidak lagi berkesudahan.Tiada tanda-tanda permuafakatan dan penyelesaian secara konklusif berkenaan TKI ini.Baru-baru ini dengan hanya satu iklan "promosi" pembantu rumah Indonesia "Indonesia Maid For Sale" pelbagai kecaman dan kata-kata kesat oleh warga siber Indonesia di hamburkan kepada pemerintah Malaysia.

"Indonesian maids now on Sale. Fast and Easy application. Now your housework and cooking come easy. You can rest and relax. Deposit only RM 3,500 price RM 7,500 nett,"

Keadaan ini di tambah lagi dengan insiden pembantu rumah Indonesia berusia 25 tahun di rogol oleh 3 orang anggota Polis Malaysia.Susulan daripada kejadian ini beberapa siri demonstrasi secara besar-besaran telah di lakukan bagi mengecam pemerintahan Malaysia.


Malah kumpulan demonstrasi yang di kenali sebagai Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) kembali mengulangi tindakan provokasi membakar bendera Malaysia dan mengugut untuk mencederakan rakyat Malaysia dan merosakkan kedutaan Malaysia di Jakarta. Dalam hal ini aku memuji tindakan rasional dan profesional Indonesia yang tidak mencampuri urusan Malaysia.Ada beza perlaksaan hukuman di Indonesia jika di sabitkan dengan jenayah rogol.

Di Indonesia:Sekiranya seseorang itu di syaki melakukan jenayah,dia boleh di tahan di bawah KUHAP (Hukum Acara Pidana) selama 110 hari dan kemudiannya barulah proses mahkamah akan di jalankan.

Di Malaysia:Suspek hanya akan di dakwa melalui penemuan bukti yang kuat dan kukuh dan suspek mengakui jenayah yang di lakukannya.Jika suspek tidak mengaku dan mohon untuk di bicarakan, proses perbicaraan di Mahkamah akan menjadi lebih lama dan semakin menyulitkan.

Mengikut data Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan TKI 2011: Terdapat 2,209 kes penderaan dan keganasan seksual malah 535 orang TKW (Tenaga Kerja Wanita) pulang ke Indonesia dalam keadaan Hamil.

Penyelesaian
Buat Malaysia & Indonesia:Jangan terlalu bergantung dengan tenaga kerja luar. Manfaatkan tenaga kerja tempatan.Hapuskan RASUAH.

demonstrasi anti malaysia di indonesiademonstrasi anti malaysia di indonesiademonstrasi anti malaysia di indonesiademonstrasi anti malaysia di indonesiasumber :Viva 

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More