Sunday, November 25, 2012

Gambar Kenapa Kanak-Kanak Paletine Di Bunuh Israel




Peperangan antara Israel-Palestin tidak akan ada penghujungnya. Entah sampai bila zionis Israel akan melakukan kekejaman dan kezaliman terhadap warga Palestin. Dari sekian ribu jiwa yang terkorban keganasan perang Israel, 75% dari mereka adalah anak-anak dan wanita.

Banyak dari kita yang mempersoalkan kenapa zionis Israel "tegar" mensasarkan nyawa kanak-kanak Palestin? Ada yang berkata sememangnya sikap zionis Israel yang kejam dan biadab, ada juga yang berkata zionis Israel takut akan pertumbuhan kanak-kanak Palestin. Mungkin pendapat yang kedua ada benarnya dan masuk akal juga. 

Berikut adalah alasan mengapa Israel menjadikan kanak-kanak Palestin target/sasaran operasi ketenteraan mereka selain daripada Hammas .

Salah seorang pimpinan tertinggi Hamas, Ismail Haniyeh mengatakan kanak-kanak yang sudah menghafal 30 juzuk Alquran ini sesungguhnya menjadi sumber ketakutan Zionis Yahudi Israel.

“Jika dalam usia semuda itu mereka sudah meghafal Al-quran, bayangkan 20 tahun lagi mereka akan jadi seperti apa?” Demikian pemikiran yang berkembang di benak fikiran orang-orang Yahudi. Tidak hairanla jika kanak-kanak Palestin menjadi para penghafal Al-quran. 

Keadaan di Gaza yang disekat dari segala arah oleh zionis Israel menjadikan mereka terus istiqomah berinteraksi dengan Al-Qur’an. Tidak ada main Play Station atau game bagi mereka.

Seperti yang diketahui umum, bahawasanya HAMMAS meletakkan syarat-syarat yang amat berat untuk menjadi anggota mereka, diantaranya Hafiz Al-Qur’an dan tidak pernah meninggalkan solat fardhu terutama sekali solat subuh. Peperangan berpanjangan dengan Yahudi akan berlanjutan entah sampai berapa generasi lagi.

Belajarlah dari Palestin, walaupun mereka dikurung oleh penjajahan Zionis, nyawa mereka terancam setiap saat, setiap minit bahkan setiap detik, tapi itu semua tidak menyurutkan niat mereka untuk dekat dengan Sang Khalid dan mendalami lebih mendalam dan lebih jauh dengan Agama Islam. 

Zionis Israel ternyata lebih unggul dalam segi jumlah pasukan dan kelengkapan ketenteraan yang berteknologi tinggi-cangih. Tapi rakyat Palestin memiliki semangat juang yang tinggi, mereka berani mati demi kebebasan mereka dan anak cucu mereka.


-hakaluka

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More