Wednesday, December 12, 2012

"Sultan Selangor Mana Reti Agama..." - Ustaz Pas !



Tak mahu tulis panjang-panjang, lihat paparan perbualan di antara Wan Ji atau lebih dikenali sebagai  'Pak Shaik Muka Buku' menerusi laman twitter miliknya :

Klik untuk lebih jelas

Budak muda ni katanya Ustaz yang bakal merampas tahtah ustaz politik No1 Malaysia, Azhar Idrus. Mulutnya boleh tahan lancang dan busuk. Ini antara kritirea kalau nak menjadi tersohor di gelanggang "Agama". Anda perlu keras dan tak perlu fakta. Malah kalau boleh anda mampu menghina siapa saja orang yang ada di mukabumi ini termasuk saudara seagama.

Sudah acapkali budak muda ini yang kononnya ustaz melepaskan kata-kata hapak terhadap Sultan dan Raja namun beliau nampaknya amat kebal dan tidak lut dengan apa jua undang-undang Malaysia. Dia mampu mengumpulkan penganutnya sendiri dalam alam maya hanya dengan menghamburkan kata nista bercampur sikit dengan maksud hadis rekaan beliau sendiri.

Dulu dia menghina Sultan Johor dan kini beliau menjadi barua atau balaci yahudi untuk hancurkan kesetiaan rakyat Selangor terhadap Sultan Selangor.

"...elok la tu, lepas ni jadi barua UMNO..." inilah antara kata-kata atau tulisan beliau kepada penganut mukabuku beliau. Apakah yang sebenar ada dalam otak karat anak muda yang kononnya belajar agama ini dan entah siapa mengangkat beliau menjadi Ustaz, MI pun tak berapa pasti. Yang pasti budak muda ini makin seronok menghamburkan kata-kata kesat kepada Sultan yang beliau rasa tak sebulu dengan perjuangan longkang beliau.

Apakah rakyat Selangor hendak berdiam diri ?
Apakah kakitangan atau pegawai istana Selangor hanya berdiam diri ?
Apakah Kerajaan Selangor di bawah pemerintahan regim anwar bangga ?

Siapa anak Selangor yang nak bangun dan halau budak muda ini dari Selangor ?


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More