Wednesday, October 10, 2012

Ini Dia Sebabnya Kenapa Perempuan Jepun Mudah Diperkosa


Pemerkosaan terhadap wanita tak hanya banyak berlaku di bandar-bandar besar di Malaysia namun bahkan terjadi di negara yang terbilang amat maju di Jepun. Ternyata wanita Jepun terdedah kepada gangguan seksual yang akhirnya memberi kesan pada pemerkosaan. Sering kali kes-kes rogol berlaku dan menimpa pelajar sekolah di Jepun dan ini tentunya mengundang soalan. Apakah yang menyebabkan mereka sering mengalami hal tersebut?


Salah satu hal yang menjadi pencetusnya adalah gaya berpakaian pelajar-pelajar sekolah di Jepun yang memang memakai bawahan skirt mini. Bahkan di Kyoto sendiri pelajar sekolah memakai skirt amat pendek iaitu rata-rata hampir 17 cm diatas lutut, boleh dibayangkan betapa pendeknya skirt tersebut. Sehingga jika duduk atau berdiri maka dengan gerakan sedikit saja skirt tersebut akan tersingkap dan memperlihatkan pakaian dalam perempuan tersebut.

Ternyata memang sudah menjadi kebiasaan di Jepun bahawa pelajar-pelajar di sekolahnya memakai skrit yang pendek. Mereka dengan beraninya mempamerkan bahagian bawah tubuh mereka, apalagi rata-rata perempuan jepun berkulit putih dan mulus. Dengan gaya berpakaian seperti itu maka gangguan seksual bermaharajalela. Ternyata di sekolah Jepun khusus perempuan itu sendiri wajib memakai skirt mini diatas lutut entah apa alasannya.

Untuk kamu para ladies, sebaiknya berhati-hati dalam berpakaian kerana pakaian minim dan seronok akan mengundang bahaya rogol jika memakai pengangkutan awam.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More