Tuesday, December 18, 2012

DAP Amalkan Demokrasi Gampang



CEC Dap yang baru berakhir jelas memperlihatkan demokrasi terpimpin di tahap yang tertinggi...demokrasi ala-ala tiga abdul. Membahagi-bahagikan jawatan dalam Dap ikut sesedap rasa dan sesuka hati. Mentang-mentanglah parti anak beranak, mereka bebas buat apa sahaja. Sesiapa para 'hamba' biasa yang cuba melawan, bermakna padah menanti. Yang bangang dan buta mata hati siapa? orang-orang Melayu yang sanggup menjadi pengikut setia dan menyokong membabi buta.

Kalau babi boleh berkata-kata, babi pun akan marah. Sebabnya orang Melayu dalam DAP yang bodoh dan bangang, babi juga yang menjadi bahan hinaan.  


Jolokkan 'tokong' sudah cukup menggambarkan kedudukan Guan Eng tidak boleh diganggu gugat. Penentangnya kelak akan dimakan sumpah.

DAP dan pakatan lain cukup hebat kalau soal melaungkan demokrasi...tapi bab melaksanakan demokrasi dalam erti sebenar, DAP terutamanya memang paling GAMPANG. Cakap tidak serupa bikin. Kalau selama ini kita mendengar, cakap berbelit-belit macam India, tapi Guan Eng lagi hebat daripada orang India.

Kit Siang anak beranak telah menetapkan jawatan Timbalan Pengerusi, Naib Pengerusi dan Setiausaha Agung TIDAK BOLEH DIUNDI oleh seramai 2576 perwakilan, tapi ditentukan oleh mereka siapa yang layak memegang jawatan tersebut. Hebat sungguh prinsip pemilihan dalam DAP.

Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kasim berkata "Cara melantik kepimpinan utama parti yang mereka lakukan diharap membuka mata, hati dan minda rakyat bahawa demokrasi yang dilaungkan selama ini hanya ibarat madu berisi racun dan tak lebih daripada slogan kosong semata-mata,".

Menurut Ruslan, Pengerusi DAP, Karpal Singh juga hipokrit kerana sering melaungkan slogan ketelusan, integriti dan demokrasi sedangkan jawatan yang disandang bukan dipilih ahli parti tetapi didakwanya melalui pelantikan. 

Oleh itu, katanya, Karpal tidak layak untuk menentukan calon Perdana Menteri bagi pakatan pembangkang seperti tindakannya menegaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal mengepalai kerajaan jika pakatan menguasai kerajaan kelak.

Menurutnya, atas sebab itu, para pemimpin DAP tidak layak menuduh kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak demokratik atau tidak telus dan parti itu juga seharusnya tidak mendabik dada kononnya mereka menjuarai konsep demokrasi.

Pun begitu masih ramai lagi Melayu dalam DAP khasnya dan penyokong pembangkang amnya yang belum sedar akan taktik dan niat jahat DAP. Kalau betullah anak jantan...kenapa jawatan penting tidak ditentukan melalui undi. Nampak sangat takut kehilangan kuasa. 

Kepada ahli Melayu DAP, jika anda semua masih mempunyai maruah dan harga diri, inilah masa yang sesuai untuk membuktikan bahawa DAP akan runtuh dan berkubur jika semua ahli Melayu berpakat meninggalkan DAP. Masih belum terlambat. Mereka MESTI sedar yang keahlian dan kehadiran mereka dalam DAP sudah tidak diperlukan. 


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More